Click to order
Імя та прізвище*
Телефон*
Що таке астигматизм?
Причини, види та корекція астигматизму у дорослих і дітей
Астигматизм - це тип аномалії рефракції, викликаний відхиленням форми рогівки людини. У цьому стані очі не в змозі сфокусувати світло однаковою мірою на сітківці, що призводить до розмитого чи спотвореного зору. Астигматизм може бути присутнім під час народження, або може поступово розвиватися за життя.

Астигматизм - це звичайний стан очей, який зазвичай виникає при короткозорості або далекозорості, і його можна легко діагностувати під час звичайного обстеження зору.

Астигматизм очей - це помилка рефракції і не є очним захворюванням очей.

Астигматизм ока - це просто проблема з тим, як око фокусує світло.
Записатись на обстеження
Залишіть свої контакти і ми вам зателефонуємо
Симптоми астигматизму
Астигматизм зазвичай призводить до розмитості або спотворення зору в деякій мірі на всіх відстанях. Деякі її симптоми - це перенапруження очей, головний біль, жмурення та роздратування очей.
Що спричинює астигматизм?
Зазвчиай причиною астигматизму є неправильна форма рогівки. Замість рогівки, що має симетрично круглу форму (як куля), вона має форму більше як яйце, при цьому один меридіан значно вигнутіший, ніж перпендикулярний до нього меридіан.

(Щоб зрозуміти, що таке меридіани, подумайте про передню частину ока, як грань годинника. Лінія, що з'єднує 12 і 6, - один меридіан; лінія, що з'єднує 3 і 9, - інша.)

Найбільш круті і плоскі меридіани очей при астигматизмі називають основними меридіанами.

У деяких випадках астигматизм викликається спотворенням форми кришталика
всередині ока. Це називається лентикулярним астигматизмом, щоб відрізняти його від більш поширеного астигматизму рогівки.

Важливо пройти обстеження зору дитини, щоб уникнути проблем у школі від некорегованого астигматизму.
Три типи астигматизму
Існує три основні типи астигматизму:

• Міопічний астигматизм. Один або обидва основні меридіани очей короткозорі. (Якщо обидва меридіани короткозорі, вони короткозорі в різній мірі.)
  • Гіперопічний астигматизм (або далекозорий астигматизм). Один або обидва основні меридіани далекозорі. (Якщо обоє далекозорі, вони в різній мірі гіперопічні.)
  • Змішаний астигматизм. Один головний меридіан короткозорий, а другий далекозорий.
Астигматизм також класифікується як регулярний або нерегулярний. При регулярному астигматизмі основні меридіани розташовані на відстані 90 градусів (перпендикулярні один одному). При неправильному астигматизмі основні меридіани не перпендикулярні.

Більшість астигматизмів - регулярний астигматизм рогівки, який надає передній поверхні ока овальну форму.

Нерегулярний астигматизм може спричинити травму очей, яка спричинила рубці на рогівці, певні види операцій на очах або кератоконус, захворювання, яке викликає поступове витончення рогівки.
Діагностика астигматизму
Астигматизм виявляється під час рутинного очного огляду тими ж інструментами та методами, які використовуються для виявлення короткозорості та далекозорості.

Ваш офтальмолог може оцінити силу вашого астигматизму, просвічуючи світло в око, вручну вводячи ряд лінз між світлом і вашим оком. Цей тест називається ретиноскопією.
Корекція та лікування астигматизму
Астигматизм зазвичай можна виправити за допомогою окулярів, контактних лінз або рефракційної хірургії.

Рефракційна хірургія - один з менш поширених варіантів корекції астигматизму, однак, оскільки це лазерна процедура, яка змінює форму ваших очей, вона пов'язана з ризиками, пов'язаними з більшістю операцій.

Астигматизм слід лікувати якомога швидше. Після встановлення діагнозу необхідні регулярні відвідування окуліста, оскільки астигматизм з часом може посилюватись, що обумовлює необхідність зміни рецептів.